Uppdaterade / Last Uppdate 2017-12-14
Your Chevy  BigBlock Headquarter !

Kundservice Om oss
   Start      Vad händer i verkstan just nu !!      Resultat      Topplock Info      Verkstads utrusning      Olika Reportage   
Snöskoter
  Fakta 2-Stroke Power
Bil
  V8 lite olika koncept som byggts här.
  Rallycross / Racing /Rally
  Gata & Turbo l
Radiostyrt
Dyno / Motoroptimering
Motor delar + PFR Kamaxlar

PFRacing
sedan år 2002


   Hem » Produkt » Motor delar + PFR Kamaxlar
Större bild klicka
Öppna Öppna
  PFR kamaxlar Turbo /street/profiler till B230 8v

Pris Inkl.moms
PF-11 Är en vass steg 1 trim kamaxel för sugomotor tex B230F 4 150,00
PF-10 Steg 2 trim kamaxel 4 150,00
PF-9 Steg 3 trim kamaxel +6-8hp från Steg 2 efter 5500rpm 4 150,00
PF-1 Turbo steg 1 kamaxel 4 150,00
PF-2 Turbo steg 2 kamaxel 4 150,00
PF-3 Turbo Steg 3 Kamaxel 4 150,00
PF-4 Turbo Steg 4 Kamaxel 4 150,00
PF-7 Turbo Extrem kamaxel värsta modellen man åker på std lyftare 4 350,00

Dessa kammar är inte om slipade std kammar utan på slipade på helt nya stommar av bästa kvalitet och har std base cirkel dvs att har man en std kamaxel behövs ingen ventiljustering till 99%. 
Alla dessa är är mycket väl beprövade så väl i Dynon och banan/gatan . Denna produkt utvecklas ständigt så för frågor Email eller ring 
Se under teknisk data  fliken för mer info om produkten.

Obs! Bromsdiagramet som är upplagt är med PFR2T kamaxel samt  PFR steg 3 turbo topp 531 1.9bar laddtryck.  

 Vi har varit tvungen höja priset med några % pga valuta kursen. 

Tex på en Volvo 740-940 om ni använder en steg 1 Portad 530 topp med PFR 2T kamaxel  vs 531 topp samt Vx3 kamaxel går dessa inte att jämföras i effekt yta eller "spolup" tiden bilen drar bättre i alla lägen och dessutom mindre soppa.  Har otaliga kunder som blivit väldigt överrumplade över dess effekt och köregenskap efter bytet.  


För intresse och mer information om produkten kontakta oss.
Telnr: 070-3905480
Mail:
info@pfracing.se
OBS!  Kamaxelns arbets området har inget med hur långt den går att varva !!!!  Alla varvar betydligt längre än uppget . Alla dessa kammar är slipade på bästa stommar och är framtagna för just deras ändamål med mycket utvecklings timmar bakom dom. Alla Våra turbo Kammar är av Duel Lobe design vilket betyder att dom inte har lika duration på in och ut detta pga att det är en kompromiss för att göra det enkelt i slip/tillverknings processen således en billigare produkt.  PFR turbo kammar ger snabbare laddtryck samt en motor som varvar längre = längre effekt yta. En annan sak som är i fokus är att få kontroll på temperaturer i förbränning så allt håller bättre. 

Nyheter : 2017-01-27 
Våra storsäljare PF1-T och 2T  har fått en uppdatering i sin desigen och mycket goda resultat blev än bättre genom detta . 
Nyhet: 2017-04-08  PF-3T har fått en uppdaterad design.   2017-09-20  PF-4T är klar. 

PF-11 :
Anpassad för tex std B230F  ger bättre drag från 2300rpm till ca5800rpm  Behöver inte chippas om man tex kör vår steg 1 topp bearbetning  samt sport avgassystem. Går med Std fjädrar. Har visat sig minska bränsle förbrukning i genom snitt 0.1-0.2lit per mil. Går fint på tomgång gör skillnad hela registret. Denna kamaxel med en steg 1 530 topp monterat på en B230F vs en 136hp bil dvs 531 topp och V3 kamaxel som Volvo hade som sport kitt. 531 konceptet förlorar  i samtliga accelerartions intervaller mot Steg 1/PF-11 konceptet de vädligt stor skillnad i effektytan helt enkelt. 
PF-10: Anpassa för mild portad 530topp eller std 531. Är en vass sport kamaxel   register 2600-6300rpm. Funkar bäst med sport avgassystem + att man får höja bränsle trycket 0.2-0.3kg eller chippa boxen. Går att köra med std fjädrar men funkar bäst med tex Klracings  mildaste singel fjäder eller den fjäder modellen som sitter i äldre B21-b23 om de är i bra skick. Behöver ställbart kamdrev för bästa funktion. Märkbar tomgångs ändring 

PF-9: Funkar bäst på en seriös portad topp med std ventiler men bäst med 46mm ventil på insug ger en markant ökad övre rpm register drar till 7000rpm med rätta delar runt om kring börjar från ca 3000rpm . Går att köra med k-jetronink sprutet med höjt tryck. Kräver tex Klracing mildaste fjädern  för det ökade rpm den leverera. Ställbart kamdrev behövs . Går lite ojämnt på tomgång 

Turbo Profiler nedan. 

PF-1 Turbo :
Går med std fjädrar turbo kamaxel som gör skillnad över hela effekt ytan. Har bla minska bränsle förbrukning. Arb område 1800-6000+ rpm. Går att montera på en std turbo utan problem mycket vettigt val på en chippad sådan. Effekt mål ca 400-450hp med rätt kring utrusning  OBS! inte att gemföra mot tex VX  vx3 etc etc. 

PF-2 Turbo: Vår storsäljare till gat turbo applikationen. Går med std fjädrar vassare än PF-1T drar längre  2100-7000rpm går fint med tex chip trim. Lite påverkad tomgångs egenskap i vissa fall.
avsevärd ökad toppfart pga den ökade över rpm registret. Rapporterade toppfart ökningar på std tex 940 turbo +25-30km är inget ovanligt med denna kamaxel. Rekomenderars köra med förstärkta singel fjädrar om man har en stor turbo och vill varva över 6000rpm. Kunder har bromsa ur  600hp & 750+Nm med denna kamaxel med under 2bars laddtryck. Vädligt fint register och vridmoment vädligt körbart med andra ord. 

PF-3 Turbo:  Register  2500-7500+rpm med rätt grejer runt om kring. Påverkad tomgång lite "orolig". Möjliggör mycket höga effektutag  med rätt kringutrusning . Kräver ställbart kamdrev samt förstärkta singelfjädrar för bästa funktion då den lyfter 13mm. Efter detta steg kommer Base cirkeln att frångå std måttet 36mm dvs kräver vent justering.

PF-4 Turbo : Här har vi höjt ett steg till från steg 3 så det är helt enklet en vassar kamaxel och denna är "lite" reduserad i basecirkel för att få ut lyftet. Mycket vass profil apsolut inget för en midre trimmad motor tex chippad.  Lyft 13+mm.

PF-7 Turbo-Extrem: Mycket vass kamaxel endast till extrema byggen 750++hp.  Vassaste kamaxel för std tryckare (finns en värre PFR1T-Extreme den med andra tryckare)  kräver dubbel fjädrar trim topp etc etc. Kräver ställbart kamdrev. Varvar lätt 8000rpm om förutsättningarna finns.  14mm +lyft
  Skicka in en recension om vad du tycker om varan.
Ditt namn/alias:
Kommentar/Recension:
Ange i fältet nedan.
 
« Tillbaka
Följ oss på
 

PF racing
Anttila 19
95296 Lappträsk
Sweden

Tel: 070-3905480
Mail: pfracing1@gmail.com
Hem: www.pfracing.se

Bg nr: 5443-9302